lördag 26 maj 2007

Snart Hultsfred!

I onsdags hade vi mingel för att presentera vår nya hemsida och vår nya kompis Eddie. Vi fick fint besök från bl.a. RFSL:s ordförande och vice ordförande, ordförande för Stockholm Pride med partner, tidigare ordföranden för HIV+Sverige, vårt Stockholmsdistrikt, folk från RFSL Stockholms ungdomsverksamhet Egalia, samt massor av folk från FS och vår personal. Mycket trevligt! Med det kan nu vår hemsida och Eddie anses invigd!

Dagen efter hade jag möte med vår nya anställda, Magnus, som är anställd för att jobba med HIV&hälsofrågor hos oss. Hans första uppdrag är som projektledare för årets sommarkampanj, och han har mycket bråda dagar nu. Personligen tycker jag att det ska bli rätt skönt att inte åka och kampanja på Hultsfred i år, men i egenskap av förra årets projektledare så har jag ändå en hel del erfarenheter och input att dela med mig av. Det är bara ett par veckor kvar till Hultsfred, och Magnus har mycket att sätta sig in i. Jag tror dock att han kommer att lösa detta alldeles utmärkt. Han är en ny bekantskap för RFSL Ungdom, men det han saknar i RFSL Ungdom-erfarenhet kompenserar han med råge med sin RFSU-erfarenhet! Han har mängder av erfarenhet från säkrare sex-arbete och att arbeta HIV/STI-preventivt, han har massor av idéer och jag tror att han kommer bli en fantastisk projektledare! Jag hoppas att våra informatörer kommer att vara snälla mot honom och hjälpa honom att göra årets kampanj alldeles fantastisk. Jag har också sett listan över årets informatörsgrupp vilken består av idel RFSL Ungdom-veteraner som tillsammans kommer med massor av kunskap, och jag är övertygad om att det kommer bli toppen!

Inga kommentarer: